OM OSS

Föreningsdealen är en tjänst framtagen av Tekniklänken i Dalarna. Idén kom till efter att Tekniklänkens ägare många gånger fick frågan om att köpa olika produkter av föreningar och klasser för att stödja dess verksamhet. Tankarna började då snurra om hur man kunde skapa en inkomstkälla för en förening som inte skulle kräva så stor insats av nära och kära.

Tekniklänken jobbar idag med att förmedla och installera lösningar inom Tv, data och telefoni och såg där en öppning i hur en förening skulle kunna tjäna pengar genom vår verksamhet.

Då privatpersoner i snitt byter lösning för Tv, bredband eller telefoni runt vart 2-3 år fanns det en marknad att implementera mot föreningslivet. Normalt ringer eller går privatpersoner ner till en operatör och tecknar om sitt abonnemang, det genererar en provision till butiken eller operatören. Genom att ni som privatperson går genom er idrottsklubb istället landar denna provision hos er klubb.

Tanken med vår lösning är alltså att klubbens medlemmar som i vart fall stod inför ett byte av abonnemang använder sig av vår plattform istället och ger då föreningen an passiv inkomst.

Vill du veta mer om Tekniklänken och dess verksamhet?  Besök teknilänken hemsida!

Föreningsdealen är en del av Tekniklänken Sverige AB